Vývoj a prezentace televizních projektů - FICTION 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 390CVPP2 | zápočet | 1 | 30 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 3 až 8 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Kurzy celoživotního vzdělávání
Obsah
Předmět seznamuje studenty s procesem vývoje televizního projektu od prvotního nápadu po profesionální prezentaci. Zahrnuje dovednosti v oblasti pitchingu, tvorby logline a synopse, tvorby scénáristických biblí a marketingových prezentací. Student rozumí procesu přípravy, natáčení a dokončení TV pořadů. Chápe proces synergie uvnitř TV štábu, je schopen komunikovat se všemi složkami spolupodílejících se na tvorbě TV pořadů. Dokáže využít všech dostupných výrazových prostředků k dosažení své představy o podobě TV pořadu. Praktickou část tvoří simulace pitchingového procesu včetně individuální zpětné vazby.
Obsah modulu:
Umění pitchingu: jak představit projekt televizní stanici, streamovací platformě nebo producentovi
Tvorba logline, synopse a pitch decku
Vývoj scénáristické bible
Základy průzkumu trhu a cílového publika
Simulace pitchingového setkání – Pitch Lab
TV štáb, procesy, funkce
Producenti a scenáristé v TV tvorbě
Ekonomika scénáře
Vizuální jazyk televize: kompozice, mizanscéna, kontinuita
Režie pro multi-kamerové a single-kamerové formáty
Praktická cvičení: režijní analýza scény
Výsledky učení
Výsledky učení: Po absolvování předmětu student:
vytvoří profesionální pitch materiály (logline, synopse, pitch deck, bible),
identifikuje své cílové publikum a způsob, jak ho zasáhnout,
porozumí hlavním očekáváním producentů a platforem,
zvládne základní pitchingové techniky a dovednosti,
získá zkušenost z praktického pitchingového cvičení,
porozumí vizuálním nástrojům režie a jejich dopadu na příběh,
umí rozpoznat a řešit konfliktní situace mezi jednotlivými členy štábu,
podílí se na dlouhodobější strategii při výběru látky, tvůrců, určování koncepcí projektů a jejich směřování v procesu vývoje a výroby distribuce.
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
Doporučená literatura:
Trottier, David. The Screenwriter's Bible. Silman-James Press, 2020.
Seger, Linda. Making a Good Script Great. Samuel French Trade, 2010.
Doyle, Gillian. Understanding Media Economics. SAGE, 2013.
Interní pitch materiály z TV Nova a zahraničních platforem
KURZ, Sibylle. Pitch it! NAMU, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8
ČEJCHANOVÁ, Hana. Prezentační dovednosti. UMPRUM, 2016 - studijní text
REYNOLDS, Garr. Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. New Riders, 2008. ISBN 978-0321525659
CARMINE, Gallo. Talk Like TED: The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds. St. Martin's Press, 2014. ISBN 978-1250041128
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet – Individuální pohovor ověřující osvojené znalosti, dále se hodnotí docházka (min. požadavek 75%) a aktivní přístup posluchačů na hodinách.
Poznámka
Garant předmětu: : Mgr. Lenka Szántó
Vyučující: MgA. Ondřej Zima, MgA. Tomáš Pavlíček, MgA. Tereza Nvotová, MgA. Dagmar Sedláčková
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Akademie mediálních a televizních studií - CME Content Academy (Povinné předměty)