Vývoj a prezentace televizních projektů - FICTION 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
390CVPP2 zápočet 1 30 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 3 až 8 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Kurzy celoživotního vzdělávání

Obsah

Předmět seznamuje studenty s procesem vývoje televizního projektu od prvotního nápadu po profesionální prezentaci. Zahrnuje dovednosti v oblasti pitchingu, tvorby logline a synopse, tvorby scénáristických biblí a marketingových prezentací. Student rozumí procesu přípravy, natáčení a dokončení TV pořadů. Chápe proces synergie uvnitř TV štábu, je schopen komunikovat se všemi složkami spolupodílejících se na tvorbě TV pořadů. Dokáže využít všech dostupných výrazových prostředků k dosažení své představy o podobě TV pořadu. Praktickou část tvoří simulace pitchingového procesu včetně individuální zpětné vazby.

Obsah modulu:

Umění pitchingu: jak představit projekt televizní stanici, streamovací platformě nebo producentovi

Tvorba logline, synopse a pitch decku

Vývoj scénáristické bible

Základy průzkumu trhu a cílového publika

Simulace pitchingového setkání – Pitch Lab

TV štáb, procesy, funkce

Producenti a scenáristé v TV tvorbě

Ekonomika scénáře

Vizuální jazyk televize: kompozice, mizanscéna, kontinuita

Režie pro multi-kamerové a single-kamerové formáty

Praktická cvičení: režijní analýza scény

Výsledky učení

Výsledky učení: Po absolvování předmětu student:

vytvoří profesionální pitch materiály (logline, synopse, pitch deck, bible),

identifikuje své cílové publikum a způsob, jak ho zasáhnout,

porozumí hlavním očekáváním producentů a platforem,

zvládne základní pitchingové techniky a dovednosti,

získá zkušenost z praktického pitchingového cvičení,

porozumí vizuálním nástrojům režie a jejich dopadu na příběh,

umí rozpoznat a řešit konfliktní situace mezi jednotlivými členy štábu,

podílí se na dlouhodobější strategii při výběru látky, tvůrců, určování koncepcí projektů a jejich směřování v procesu vývoje a výroby distribuce.

Předpoklady a další požadavky

žádné

Literatura

Doporučená literatura:

Trottier, David. The Screenwriter's Bible. Silman-James Press, 2020.

Seger, Linda. Making a Good Script Great. Samuel French Trade, 2010.

Doyle, Gillian. Understanding Media Economics. SAGE, 2013.

Interní pitch materiály z TV Nova a zahraničních platforem

KURZ, Sibylle. Pitch it! NAMU, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8

ČEJCHANOVÁ, Hana. Prezentační dovednosti. UMPRUM, 2016 - studijní text

REYNOLDS, Garr. Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. New Riders, 2008. ISBN 978-0321525659

CARMINE, Gallo. Talk Like TED: The 9 Public-Speaking Secrets of the World's Top Minds. St. Martin's Press, 2014. ISBN 978-1250041128

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet – Individuální pohovor ověřující osvojené znalosti, dále se hodnotí docházka (min. požadavek 75%) a aktivní přístup posluchačů na hodinách.

Poznámka

Garant předmětu: : Mgr. Lenka Szántó

Vyučující: MgA. Ondřej Zima, MgA. Tomáš Pavlíček, MgA. Tereza Nvotová, MgA. Dagmar Sedláčková

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů