Televizní tvorba - Non-fiction formáty – R&E

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
390CTTNF zápočet 1 30 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 3 až 8 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Kurzy celoživotního vzdělávání

Obsah

Televizní tvorba Non Fiction je základním stavebním kamenem téměř každé televize.

Producent nebo dramaturg v této oblasti je téměř samostatnou profesí vyžadující kvalifikaci a talent.

Obsah předmětu:

Obecné principy non fiction tvorby

Žánry v rámci non fiction

Case study konkrétních pořadů na základě vlastní zkušenosti

Rozpočtování pořadů

Právní rámec, licence k pořadům

Společný vývoj zábavného formátu

Tvorba námětů a scénářů sketchů

Hosté: moderátoři, dramaturgové, autoři, režiséři, televizní i nezávislí producenti reality formátů - ČT, Nova, Prima

Výsledky učení

Výsledky učení:

Studenti si osvojí pojmy a témata z této oblasti televizní tvorby s pomocí výkladu a případových studií. V rámci předmětu se bude probírat vývoj a tvorba pořadů a televizních formátů. V rámci dílny se budou studenti aktivně prakticky učit psát náměty pořadů, scénáře sketchů tak, aby byli schopni tvůrčím způsobem získat zkušenost v této oblasti televizní tvorby.

Cílem je připravit studenty na práci v této oblasti tak, aby byli schopni samostatně fungovat jako televizní producenti nebo dramaturgové. Přednášky na základě vlastních zkušeností přednášejících, založené na konkrétní kasuistice. Diskuse s hosty, debata se studenty, projekce ukázek, analýza příkladů. Praktické úkoly.

Předpoklady a další požadavky

žádné

Literatura

žádná

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast na přednáškách (min. 75 %)

Praktické úkoly - Námět původního reality TV formátu. Náměty a scénáře sketchů

Poznámka

Garant předmětu: Mgr. Kateřina Zavadová

Vyučující: MgA.Veronika Lišková (docusérie), Erika Hníková

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů