Financování, distribuce a mezinárodní trh

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
390CFDMT zápočet 1 30 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 3 až 8 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Kurzy celoživotního vzdělávání

Obsah

Kurz studenty seznamuje s klíčovými principy financování televizních projektů, modely koprodukcí a možnostmi spolupráce s domácími i zahraničními partnery. Dále se zaměřuje na strategii uvedení projektu na trh, vyhledávání festivalů a trhů (např. MIPCOM, Berlinale Series Market, Série Series), pitching na mezinárodních fórech a budování vztahů s distributory a streamovacími platformami. V rámci předmětu studenti rovněž pracují s budgety a financemi v různých fázích vývoje a výroby. Součástí výuky jsou praktické workshopy s mezinárodními odborníky a analýza úspěšných případových studií.

Obsah modulu:

Zdroje financování televizních projektů (národní fondy, evropské programy, investoři, presales)

Mezinárodní koprodukce: modely, partneři, právní rámec

Televizní trhy a pitchingová fóra (MIPTV, MIPCOM, Berlinale, Series Mania atd.)

Distribuční strategie: lineární TV, VOD, SVOD, AVOD

Rozpočet a finanční řízení: vývoj, výroba, postprodukce

Case studies: mezinárodní koprodukce a prodeje (např. „Pustina“, „Hořící keř“, „Boží mlýny“)

Networking a budování profesních vztahů

Výsledky učení

Výsledky učení:

Po absolvování předmětu student:

chápe strukturu financování televizních projektů včetně dostupných grantových a komerčních zdrojů,

rozumí pravidlům mezinárodních koprodukcí a umí identifikovat potenciální partnery,

orientuje se v hlavních televizních trzích a pitchingových platformách,

dokáže navrhnout distribuční strategii pro konkrétní typ projektu,

zvládá čtení a základní tvorbu rozpočtů a finančních plánů,

rozvíjí dovednosti v oblasti networkingu a profesionální prezentace.

Předpoklady a další požadavky

žádné

Literatura

Doporučená literatura:

Morawetz, Norbert et al. Business Models in Film and Television Production. Creative Skillset, 2015.

Ulin, Jeffrey. The Business of Media Distribution: Monetizing Film, TV and Video Content in an Online World. Routledge, 2019.

Kroon, Richard W. Financing and Distributing Independent Films: A Guide for Producers, Screenwriters, and Directors. McFarland, 2020.

Materiály a reporty z MIPTV, Series Mania Forum, Berlinale Series Market a dalších evropských trhů

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast na přednáškách (min. 75 %

Poznámka

Garant předmětu: Mgr. Marta Švecová

Vyučující: PhD. MgA. Peter Badač, Matěj Chlupáček, MgA. Vratislav Šlajer, Filip Bobinski

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů