Financování, distribuce a mezinárodní trh
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
|---|---|---|---|---|---|
| 390CFDMT | zápočet | 1 | 30 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 3 až 8 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Kurzy celoživotního vzdělávání
Obsah
Kurz studenty seznamuje s klíčovými principy financování televizních projektů, modely koprodukcí a možnostmi spolupráce s domácími i zahraničními partnery. Dále se zaměřuje na strategii uvedení projektu na trh, vyhledávání festivalů a trhů (např. MIPCOM, Berlinale Series Market, Série Series), pitching na mezinárodních fórech a budování vztahů s distributory a streamovacími platformami. V rámci předmětu studenti rovněž pracují s budgety a financemi v různých fázích vývoje a výroby. Součástí výuky jsou praktické workshopy s mezinárodními odborníky a analýza úspěšných případových studií.
Obsah modulu:
Zdroje financování televizních projektů (národní fondy, evropské programy, investoři, presales)
Mezinárodní koprodukce: modely, partneři, právní rámec
Televizní trhy a pitchingová fóra (MIPTV, MIPCOM, Berlinale, Series Mania atd.)
Distribuční strategie: lineární TV, VOD, SVOD, AVOD
Rozpočet a finanční řízení: vývoj, výroba, postprodukce
Case studies: mezinárodní koprodukce a prodeje (např. „Pustina“, „Hořící keř“, „Boží mlýny“)
Networking a budování profesních vztahů
Výsledky učení
Výsledky učení:
Po absolvování předmětu student:
chápe strukturu financování televizních projektů včetně dostupných grantových a komerčních zdrojů,
rozumí pravidlům mezinárodních koprodukcí a umí identifikovat potenciální partnery,
orientuje se v hlavních televizních trzích a pitchingových platformách,
dokáže navrhnout distribuční strategii pro konkrétní typ projektu,
zvládá čtení a základní tvorbu rozpočtů a finančních plánů,
rozvíjí dovednosti v oblasti networkingu a profesionální prezentace.
Předpoklady a další požadavky
žádné
Literatura
Doporučená literatura:
Morawetz, Norbert et al. Business Models in Film and Television Production. Creative Skillset, 2015.
Ulin, Jeffrey. The Business of Media Distribution: Monetizing Film, TV and Video Content in an Online World. Routledge, 2019.
Kroon, Richard W. Financing and Distributing Independent Films: A Guide for Producers, Screenwriters, and Directors. McFarland, 2020.
Materiály a reporty z MIPTV, Series Mania Forum, Berlinale Series Market a dalších evropských trhů
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na přednáškách (min. 75 %
Poznámka
Garant předmětu: Mgr. Marta Švecová
Vyučující: PhD. MgA. Peter Badač, Matěj Chlupáček, MgA. Vratislav Šlajer, Filip Bobinski
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Akademie mediálních a televizních studií - CME Content Academy (Povinné předměty)